Wednesday 6 June 2012

SAHABAT PLATONIK ?

Assalamualaikum . hai ! hehe :) thanks sudi baca sudi menyinggah kat blog saya yg tak seberapa ni . hihi :)
  Okay . tengok pada title ? its about "sahabat platonik" . korang tau ker sahabat platonik tu apa ? hihi . saya ? saya sebagai si penulis blog ni tau gitoo gitoo jer pasal sahabat platonik ni . Tak tau secara mendalam or terperinci . Ini pendapat saya tentang "sahabat platonik" . Korang mesti ade pendapat korang sendiri kann ? Never mind . Saya ? Cuma mahu berkongsi sahaja . hehe :)


SAHABAT PLATONIK ini sebenarnya persahabatan antara lelaki dengan perempuan TETAPI tidak melibatkan perasaan CINTA . tu SAHABAT PLATONIK . Lebih kepada persahabatan yang secara mata kasarnya bila dilihat oleh orang lain . Orang lain akan fikir macam couple jer . Padahal bukan . SAHABAT PLATONIK ni dorang suka spend time sama sama . Tak kiralah aktiviti tu macam mana . Nak nak lagi kalu dapat yang memang sah sah sekepala dengan diri masing masing . Memang terbaik kann ? huhu  ..




paling penting sebenarnya dalam SAHABAT PLATONIK ni,dorang takde perasaan CINTA antara satu sama lain. Tu yang pentng . Yela ? Ada orang cakap , mana mungkin lelaki dengan perempuan boleh jadi bff . Sebab nanti nanti salah sorang akan jatuh suka + sayang pada yang lagi sorang . Tu mungkin tak dapat dinafikan . Tapi ? Kalau kita bijak  , kita akan dapat bezakan apa yang kita rasa . Ada kadang apa yang dirasa tu sebenarnya cuma nafsu jer . Hasutan syaitan katakan . hehe :)

  Tak kisahlah macam mana pun persahabatan korang . Paling penting jaga akhlak masing masing . Jaga BATAS masing masing . Bersahabatlah seramai mana pun . Sebab tanpa sahabat kehidupan kita KOSONG . Bak kata "sahabat platonik" saya . Kawan,teman susah nak cari . Awex boleh cari bile-bile jer . APAKAH ? haha . Tapi tulahh partner platonik saya cakap dekat saya .
Terpulang pada masing masing . Sebab ? masing masing ada hak untuk bagi pandangan,untuk buat keputusan . okay ? hehe :)

p/s : Ni hanya pandangan saya . If ada yang terasa. Saya minta maaf . Apa yang baik tu datang dari Tuhan,yang buruk tu datang dari saya sendiri dan diri kita sendiri juga . Terima kasih sudi membaca . :)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.